Для батьків

 

Як допомогти дітям вчитись дистанційно? Поради батькамДистанційне навчання. Правила та поради учням для якісного дистанційного  навчання. Чек-лист 2021 - YouTube


За останній рік формат дистанційного навчання вже став для нас звичним. Увесь цей час і вчителі, і батьки інтуїтивно намагалися визначити, що у дистанційному навчанні працює, а що - ні. І тепер вони можуть ефективніше навчати дітей і надавати їм підтримку під час навчання в період пандемії.
Під час дистанційного навчання на плечі батьків лягає додаткова відповідальність за успішність дітей. І батькам у такій ситуації потрібна підтримка не менше, аніж дітям. Навіть професійним педагогам складно навчати вдома своїх дітей, не кажучи вже про тих батьків, у яких немає професійної підготовки.
Можливо, діти не так часто говорять про пандемію, дистанційне навчання або скаржаться на соціальну дистанцію. Але вони це відчувають. Батьки і вчителі повинні підтримувати дітей і завжди пам'ятати про те, що від цього залежить успіх навчання.
Розглянемо кілька порад. Дотримуючись їх, батьки зможуть підтримувати у дітей інтерес до навчання і зосередженість у період дистанційного навчання.
Налаштування на успішне навчання
Створіть простір для навчання
Відведіть дитині місце, де вона зможе вчити уроки, читати і займатися творчістю. Якщо у будинку мало місця, це може бути просто письмовий стіл. Дозвольте дитині самій облаштувати своє робоче місце. Можливо, вона просто захоче поставити кольоровий органайзер поруч з ноутбуком, але вона повинна зробити це самостійно. Облаштування робочого місця допоможе їй краще підготуватися до навчання.
Встановіть розпорядок дня
Чим молодша дитина, тим більш жорсткий розпорядок їй потрібен: поясніть дитині, чого ви від неї очікуєте. Розклад має бути завжди перед очима у дитини, щоб вона не забувала, що їй потрібно робити. Старші діти можуть використовувати органайзер або додаток у телефоні.
Скажіть дитині, що вона повинна дотримуватись розкладу так само, як і у ті дні, коли вона ходила до школи. Вона так само повинна вчасно вставати, одягатися, чистити зуби тощо.
Важливо робити перерви під час навчання. Це особливо важливо для дітей, у яких є проблеми з навчанням і концентрацією уваги. Тому обов'язково розбивайте навчальні завдання на менші частини і робіть перерви.
Встановіть правильні очікування
Дізнайтеся, що вчителі чекають від онлайн-навчання. Поясніть це дитині, домовтеся про те, що дитина буде виконувати усі завдання. Це допоможе правильно налаштуватись на подальше дистанційне навчання.
Поясніть дитині і свої власні очікування. Скажіть, коли дитина може провести з вами час, а коли вас не можна відволікати. Чим дитина може зайнятися, коли вона вивчила уроки? Складіть список справ, з яких дитина зможе вибрати те, що їй більше подобається.
Якщо для навчання дитині потрібно використовувати ноутбук або смартфон, переконайтеся, що вона вміє ними користуватися. Якщо вона користується гаджетом разом з братами або сестрами, діти повинні розподілити час, щоб у них не виникало конфліктів.
Концентрація уваги
Будьте поруч
Коли дитина не може зосередитися, будьте поруч з нею. Підтримайте її підбадьорюючими словами, щоб вона налаштувалась на навчання.
Якщо вам теж доводиться працювати віддалено, вам не вдасться завжди бути поруч з дитиною. Але їй буде вчитися набагато складніше, якщо за нею взагалі ніхто не буде слідкувати, поки вона вчить уроки. Постарайтеся періодично приділяти час дитині або попросіть когось із членів сім'ї побути поруч з нею.
Навчіть дитину керувати своїми емоціями
Поговоріть з дитиною про те, що тіло і психіка взаємопов'язані. І якщо вона відчуває розчарування, емоційне збудження або печаль, це може відображатися на її фізичному стані. Розуміння цього допомагає дітям розпізнавати свої емоції і керувати ними.
Якщо у будинку є інші електронні гаджети, крім тих, які дитина використовує для навчання, - по можливості тримайте їх подалі від того місця, де вона займається. Вимкніть телефони або тримайте їх в іншій кімнаті, заховайте пульт від телевізора. Так у дитини не виникатиме спокуси відволікатися від своїх занять.
Додайте до заняття трохи гри
Маленькі діти, які не люблять вчити уроки, відчують себе краще, якщо ви зіграєте з ними у рольові ігри. Нехай вона уявить себе учителем, дослідником чи партнером по роботі, який виконує важливе завдання.
Старші діти не люблять ігри. З ними можна чесно поговорити про відповідальність (наприклад, про те, щоб вони самі управляли своїми емоціями). Розмовляйте з дитиною, як з дорослими - так вона легше піде на контакт і почує вас.
Заохочення досягнень і зусиль
Слідкуйте за інтересами дитини
Пам'ятайте, що практично будь-яке захоплення дитини, чи то Майнкрафт, чи то домашні тварини, або фокуси, можна використовувати для навчання. Читайте разом з дитиною книги, проводьте експерименти, пов'язані з її захопленнями.
Коли ви створюєте розпорядок для дитини, запитаєте, що їй подобається, а що - ні. Врахуйте це у плані. Наприклад, якщо їй важко дається математика, запитайте у неї, коли вона хоче вивчити її - у першу чи останню чергу. Чому? Регулярно запитуйте у дитини про її успіхи у дистанційному навчанні.
Спілкуйтеся з учителями дитини, дізнавайтеся про її успіхи та труднощі. Говоріть з дитиною про те, як пройшов її день - що нового вона дізналась, що їй сподобалося, з якими проблемами вона зіткнулась протягом дня.
Показуйте результати роботи
Повісьте малюнки дитини у будинку на видному місці. Так дитина зрозуміє, що ви пишаєтеся її роботою і цінуєте її старання у навчанні.
Навіть старшим дітям подобається, коли батьки їх хвалять або пишаються їхніми успіхами. Ви навіть можете написати про її успіхи у соціальних мережах - але обов'язково запитайте дозволу про це у самої дитини.
Хваліть дитину за конкретні речі
Замість того щоб просто сказати дитині: «Молодець!», поясніть докладно, що вам сподобалося у її роботі. Якщо вона старалась, дайте їй зрозуміти, що ви це помітили. Дитина змогла поліпшити оцінку з якогось предмету? Вона навчилась чогось нового? Або просто доклала багато зусиль для того, щоб виконати завдання? Хваліть її за всі ці досягнення.
Заохочуйте дитину покращувати свої показники. Акцентуйте увагу не на тому, добре чи погано дитина виконала завдання, а на її прогресі у навчанні.
Мотивація
Почніть із сильних сторін
Знаходьте зв'язок між тим, що любить дитина, і шкільними предметами, які даються їй важко. Якщо вона любить спорт, але не любить читати, купіть їй книгу про футбол, щоб викликати інтерес. Шкільний учитель дитини може допомогти підібрати цікаві книги. Поговоріть з ним.
Правильно презентуйте навчальні завдання
Те, як ви презентуєте дитині навчальні заняття, багато у чому впливає на те, як вона буде до них ставитись. Якщо дитина ще маленька, подайте їй навчальні завдання в ігровій формі. Це викличе у неї інтерес. Ви хочете, щоб вона виконала домашню роботу? Влаштуйте змагання: як швидко вона зможе її зробити? Використовуйте заохочення: наприклад, запропонуйте дитині частування після того, як вона зробить завдання з математики.
У підлітковому віці діти можуть почати погано вчитися. Часто за цим ховається невпевненість, нудьга або тривога. Діти сподіваються на нашу підтримку, хоча зовні може здаватися зовсім навпаки. У таких випадках важливо зберігати спокій і не приймати слова чи вчинки дитини на свій рахунок. Сприймайте це із гумором.
Встановлюйте наслідки за погане навчання
У вас може виникнути спокуса дозволити дитині довше сидіти за комп'ютером за те, що вона вивчить уроки. Але у такому разі вона буде сприймати комп'ютер як нагороду і, ймовірно, буде хитрувати, щоб отримати додатковий час. Замість цього запропонуйте дитині альтернативний варіант: «Увечері у нас є три години часу. Якщо ти встигнеш до цього часу вивчити уроки, у тебе залишиться час, щоб посидіти за комп'ютером».
Якщо вам важко прищепити дитині інтерес до навчання, постарайтеся зробити так, щоб вона знайшла в навчанні сенс. Подумайте разом із дитиною, як це можна зробити. І не забувайте хвалити її за докладені зусилля.
Створення благополучної атмосфери у будинку
Станьте собі другом
Якщо дитина занадто самокритична, запитайте її, що б вона сказала своєму другові, якби той опинився у подібній ситуації. Навчіть дитину підтримувати себе у важких ситуаціях.
Робіть так само і самі. Батьки часто лають себе за різні недоліки. Але що сказав би вам кращий друг?
Складіть разом з дитиною список речей, за які ви вдячні. Це дозволить вам поглянути по-іншому на багато речей.
Просіть про допомогу, коли це необхідно
Ви не завжди будете знати, як допомогти дитині у навчанні. Звертайтеся по допомогу до родичів, учителів або друзів. Якщо ви постійно вступаєте у конфлікти з дитиною через домашні завдання, залучення іншої людини допоможе вам залишатися просто батьками.
Говоріть з учителем про успішність дитини. Звертайте увагу перш за все на позитивні моменти. І вчитель, і дитина докладають зусилля для того, щоб навчальний процес був успішним. І вчителю теж буде важливо дізнатися, які форми роботи найкраще підходять - і ви можете йому у цьому допомогти.
Використовуйте гумор і проявляйте фізичну активність
Кожному із нас час від часу потрібно розім'ятися. Фізична активність може поліпшити нам настрій і підготувати до навчання. Робіть для дитини перерви для того, щоб вона могла прогулятися або просто порухатися. Це допоможе їй відновити сили та енергію.
Гумор корисний у всіх сферах, у тому числі і в навчанні. Не бійтеся здатися кумедними: ставте дитині кумедні запитання, давайте не менш кумедні відповіді і дозвольте дитині виправляти вас. Використовуйте все, що працює.

Творча онлайн-майстерня для батьків "Щаслива дитина - щаслива родина"

Доброго дня, шановні батьки!

Запрошую вас прийняти участь в творчій онлайн-майстерні «Щаслива родина – щаслива дитина»


  «Щастя не знаходять, його створюють»

(Е.Сафарлі) 

«Бути щасливим – корисно для здоров’я. І для здоров’я тих, хто вас оточує»

(А.Халрін)

20 березня відзначається міжнародний день щастя.

Але щоб бути щасливим, не треба приводів, чи не так?

 

Що ж таке щастя? З давніх-давен люди замислювались над даним питанням. Його згадують в народних казках, прислів’ях, до нього зверталися багато письменників та поетів. Наразі в Україні існує Український інститут дослідження щастя, ознайомитись з його діяльністю можна за покликанням: http://ukr-happiness-institute.com/, сторінка в соціальній мережі facebook: https://www.facebook.com/dayofhappiness.com.ua 

Також в Данії діє Інститут дослідження щастя, його офіційна сторінка: https://www.happinessresearchinstitute.com/happinessresearch(англійською мовою).

 


Згадайте: перед злетом літака  обов’язково повторюють правила безпеки, і серед них - «Спочатку надягніть кисневу маску на себе, а потім на дитину». Для того, щоб дитина почувала себе добре, необхідно, щоб її батьки також були спокійними та щасливими.

Ресурс – це те, що робить наше життя кращім, допомагає в особистісній та

Професіональній сфері долати труднощі, підтримує нас, додає кольорів у

повсякденність.

Пропоную виконати вправу «Кошик ресурсів».  Візьміть аркуш і запишіть на ньому все, що приносить вам радість та задоволення, надихає, підтримує. Наприклад:

-       Діти;

-         Хобі;

-         Смачна їжа;

-         Цікава книга тощо.

А тепер напишіть поруч із кожним пунктом, коли останнього разу ви займалися цією справою або спілкувалися з кимось. Можете запланувати ці речі, знайти час для них.

Ще одна важлива річ, що допоможе відновити сили – вміння розслаблятися.
 

Арт-терапія

Арт-терапія сприяє підвищенню самооцінки, вчить розслаблятися та відволікатися від негативних думок. Можна використати розмальовку-антистрес чи просто помалювати те, що хочеться: виплеснути на папір свої емоції чи потішити себе яскравими кольорами. Музика, як і кольори, суттєво впливає на нашу психіку: звуки природи та класика заспокоюють, а рок-музика може надати енергії.

Вправи для релаксації :

Вправа «Дзвін»

Іструкція. Уявіть, що ви лежите на траві в лузі,

оточеному горами. Відчуйте м'якість трави, на якій лежите, вдихніть аромат квітів. Подивіться вгору, на небо. Неподалік знаходиться невелика сільська церква. Ви чуєте, як ударив її дзвін. Його звук чистий і приємний. Це ваш звук, що будить у вас несподівану, невідому, відкриту колись радість. Ви знову чуєте удар дзвону.

Цього разу звук його сильніший. Відчуйте внутрішній

відгук на цей звук, усвідомте, що він будить ваші приховані можливості, рух струн серця. Тепер прислухайтеся до поступового завмирання звуку й вловіть момент, коли він затихне і настане повна тиша. І знову ви чуєте удар дзвону. Звук наближається до вас, і ви відчуваєте, як вібрує він у вас усередині, у кожній вашій клітинці, кожному вашому нерві. В якийсь момент відчуйте себе цим звуком – чистим, який не знає меж.

Вправа «Водоспад»

Інструкція. Сядьте у зручну позу, заплющте очі. Дихайте

рівномірно. Спокійно. Звільніться від напруження в м’язах тіла. Зробіть глибокий вдих, зафіксуйте насичення киснем легенів,  повільно видихніть. Повторіть цю процедуру до відчуття розслаблення.  Вам  спокійно, ви задоволені. Уявіть собі  поле і себе на ньому. Ви стоїте  босими ногами  на теплій землі. Озерніться навкруги, зафіксуйте в уяві все, що потрапляє вам на очі. Підведіть голову догори і подивіться  на лагідне сонечко. Воно яскраво-золотисте і тепле. Відчуйте тепло і енергію сонця. Поверніть  голову праворуч і знайдіть  поглядом водоспад. Це лагідний гірський водоспад. Підійдіть до  нього. Подивіться, яка прозора вода. Відчуйте свіжіть біля  водоспаду. Станьте під водоспад і  прийміть чистий гірський душ. Відчуйте, як гірська вода омиває  ваше тіло з голови до ніг. Вода змиває все неприємне. Омиває  тіло і душу. Відчувши приємне очищення, вийдіть з-під водоспаду. Поверніть на галявину і встаньте обличчям до сонця. Зробіть глибокий вдих і  повільний видих. Ви  змили  з себе всі емоції хвилювання, неприємні спогади і думки.  Уявіть собі, що сонце вам посміхається. Посміхніться йому у відповідь. Простягніть руки назустріч сонячному  променю, пориньте в нього. Прийміть “сонячний душ” з голови до ніг. Відчуйте, як  промінь поступово торкається кожної частини вашого тіла,  наповнюючи його сонячним світлом,  сонячною енергією. Ви насичені чистою  енергією здоров’я. Вам приємно: зробіть вдих і на видиху розплющте очі.

Як атмосфера в родині впливає на дитину?

 

Атмосфера в родині відіграє важливу роль для психічного здоров'я і благополуччя всіх її членів. Відчуття безпеки і любові в сім'ї, час, який дитина проводить разом з сім'єю, спільні заняття, такі як ігри, читання книг або спілкування - дуже важливі для неї, не менш, ніж правильне харчування, фізична активність і сон. Коли батьки проводять з дитиною багато часу, коли вони спілкуються і веселяться - це приносить величезну користь. Так дитина відчуває, що її цінують і люблять, і це почуття залишається з нею на довгі роки. Вона отримує можливість переймати життєві цінності своїх батьків. У свою чергу, батьки можуть більше дізнатися про свою дитину, про її переваги і недоліки. Таким чином, батьки краще розуміють, як можуть підтримати дитину або навчити її чогось. Коли батьки проводять з дитиною час наодинці, вона отримує можливість вільно висловлювати свої думки і почуття. Між дитиною і батьками зміцнюється емоційний зв'язок, завдяки чому вона стає більш впевненою у собі і своїх силах. Для забезпечення психологічного комфорту в сім’ї та успішного її функціонування суттєве значення має те, як складаються взаємини і взаємодія принаймні у трьох складових: між самим подружжям, між батьками і дітьми, між братами й сестрами, якщо в родині зростають двоє і більше дітей.

Як створити сприятливу сімейну атмосферу?

1. Радійте успіхам дитини. Не дратуйтеся у момент її тимчасових невдач.

2. Терпляче, з цікавістю слухайте оповідання дитини про

події в її житті.

3. Дитина має відчувати, що її люблять. 4.Необхідно виключити із спілкування окрики, грубі

інтонації.

5. Створіть в сім’ї атмосферу радості, любові і поваги. 6. Не бійтеся вибачатися! 7. Надавайте дітям приклад конструктивної поведінки в

конфлікті. Непорозуміння може відбутися між будь-ким, але ефективно вирішити його – це справжнє мистецтво. Постійні сварки, образи між батьками погіршують стан дитини. Тож показуйте приклад поваги до партнера, вміння вислухати, підтримати.

8. Сімейні традиції, спільні справи сприяють зміцненню стосунків в родині: час, проведений разом та емоції, які виникли при цьому – справжній скарб! Уникайте перфікціонізму! Намагання бути завжди ідеальними виснажує!



Корисні поради, як зменшити стрес та тривогу у дітей і зробити їх щасливими:

У брошурі розповідають про конкретні активності й ігри, які допоможуть заспокоїти дитину, контролювати її емоції та посилити відчуття захищеності. Завантажити документ можна за посиланням:

https://www.unicef.org/ukraine/media/5526/file/relax_for_children.pdf

Добірка фільмів та книг  про щастя, тонкощі відносин між батьками та дітьми:

  "У пошуках щастя"

В основі фільму лежать реальні події із життя біржового брокера Кріса Гарднера (Вілл Сміт). Ідею фільму можна передати фразою, яку головний герой говорить своєму синові «Якщо у тебе є мрія, ти повинен захистити її. Люди, які самі не можуть нічого зробити, казатимуть, що тобі це не під силу. Хочеш чогось? Іди і досягни цього. Крапка». Кріс Гарднер — батько-одинак. Виховуючи п'ятирічного сина, Кріс щосили прагне зробити так, щоб дитина росла щасливою. Працюючи продавцем денситометрів, він не може сплатити за квартиру, і їх виселяють. Опинившись на вулиці, не бажаючи здаватися, Кріс присягнувся собі, що щоб не сталося, він виростить сина. Ну і, напевно, щастя, це не лише коли ти досягнув чогось, а коли ти усвідомлюєш заради чого ти досягнув цього.

   "Маленька міс Шастя"



Історія про те, що важливо мріяти та підтримувати мрії інших, якими б недосяжними вони не були. В центрі сюжету – дивакувата родина, члени якої, незважаючи на труднощі та перешкоди, допомагають один одному ставати щасливішими.

  

Завжди  кажи «так»

Карл Ален, який страждає на депресії, вирішує змінити своє життя. Тепер він на всі пропозиції долі відповідає «Так». Спочатку виходить не дуже вдало, але поступово Карл звикає і життя здається набагато веселішим. Хороша комедія для тих, хто хоче вийти із зони комфорту у пошуках щастя.

 

Траса 60

У Нейла немає причин скаржитися на долю – він із хорошої родини, він має симпатичну наречену і відмінні перспективи на майбутнє. Але у снах він бачить загадкову дівчину. ЇЇ можна знайти лише на трасі 60, яка не нанесена на жодну мапу США. Головний герой вирушає назустріч свому щастю. Фільм про дорогу, вибір шляху, цікавих людях, які можуть зустрітися.  А також кінострічка яскраво ілюструє наслідки батьківської гіперопіки та ситуацій, коли складно прийняти, що дитина вже доросла.

М.Вікінг «Маленька книга Hugge»

В рейтингу країн світу за рівнем щастя ООН данці регулярно займають перше місце. Але як їм це вдається радіти життю, коли за вікном погана погода, день такий короткий, що його важко помітити, а на роботі нескінченний аврал? Для цього данці мають власну життєву філософію, яка включає декілька нескладних правил, які дають змогу створити атмосферу спокою, тепла і доброзичливості, - хюгге. Про це розповідає в своїй книзі Майк Вікінг, засновник і керівник інститута дослідження щастя в Копенгагені.

Лоретта Граціано Бройнінг «Керуй гормонами щастя

Революційний підхід  до підвищення вашого рівня щастя. Кожен з нас чув про «гормони щастя» - дофамін, серотонін, окситоцин та ендорфін. Але далеко не всі чітко розуміють, як кожен з них працює, чому виділяється і яку реакцію в організмі викликає, і чим пояснюються скачки в нашому настрої. Ця книга покаже вам, як «перепрошити» свій мозок і отримати ті гормони, які роблять вас щасливим. Крім того, ви дізнаєтеся, як формувати нові звички і запускати дію «гормонів щастя», змінюючи нейронні шляхи. У цьому вам допоможуть десятки вправ з книги.


Людмила Петрановська «Таємна опора. Емоційний зв’язок у житті дитини»

Як формується прив’язаність до батьків від дитинства до підліткового віку? Як стати для сина або дочки міцною і при цьому таємною опорою і виростити їх упевненими й самодостатніми? Що краще: ранній розвиток або природне опанування навичок, дитячий садок або виховання бабусі, свобода або контроль? На ці та інші запитання, якими переймаються батьки, відповідає, ґрунтуючись на науковій теорії прив’язаності, Людмила Петрановська. У цій книжці ви неодмінно знайдете потрібні відповіді й зможете не лише зрозуміти, що стоїть за дитячими розпещеністю, агресією, важкою вдачею, а й зрозуміти, чим допомогти своїй дитині, щоб вона росла й розвивалася, не марнуючи сил на боротьбу за вашу любов.

Юлія Гіппенрейтер «Почуття і конфлікти»


Авторка розповідає, як батькам бути з власними почуттями.Адже вони теж засмучуються і переживають. Як правильно висловити свої почуття і донести їх до дитини? Також в книзі освітлюються конфлікти в родині і техніки, за допомогою яких можна зняти напругу, врахувати інтереси всіх членів сім’ї і зберегти теплу і дружню атмосферу.










Бажаю вам щастя! 

Щоб у ваших родинах завжди панували гармонія та  злагода! 


Попередження суїциду: пам]ятка для батьків та педагогів

 Можливі причини появи думок про суїцид


1. Відсутність доброзичливої уваги з боку дорослих.

2. Різке підвищення загального темпу життя.

3.Алкоголізм, наркоманія батьків або самих підлітків

4. Жорстоке поводження з підлітком, психологічне, сексуальне чи фізичне насильство;

5. Невпененість у завтрашньому дні

6. Соціально-економічна детстабілізація

7. Відсутність морально-етичних цінностей

7. Втрата сенсу життя

Ознаки готовності дитини до суїциду


1. Втрата інтересу до будь-яких занять, зниження активності, апатія

2. Нехтування власним зовнішнім видом, неохайність

3. Поява потреби до усамітнення, віддалення від рідних та близьких людей

4. Різкі перепади настрою, неадекватна реакція на слова, безпричинні сльози, полвільне
 нерозбірливе мовлення

5. Різке зниження успішності в школі, неуважність

6. Погана поведінка у школі, прогули занятть, порушення дисципліни

7.Схильність до ризику, невиправданих і необачних вчинків

8. Проблеми зі здоров'ям: втрата апетиту, погане самопочуття, безсоння, кошмари у сні

9 Байдуже розставання з речами або грошами, роздарювання їх

10. Прагнення завершити усі справи, вибачитись за все 

11. Самозвинувачення, або навпаки - визнання залежності від інших

12. Жарти та іронічні висловлювання або філософські роздуми на тему смерті

Поради, які можуть змінити ситуацію


1. Уважно вислухайте підлітка без осуду і з повною відповідальність вникнути в проблему

2. Оцініть серйозність намірів і почуттів дитини

3. Оцініть глибину емоційної кризи. Підліток може відчувати серйозні труднощі, але при цьому не думати про самогубство. Часто людина, яка нещодавно знаходилась у стані депреіЇ, раптом почуває бурхливу, невпинну діяльність. Така поведінка також може слугувати підставою для тривоги.

4.Уважно ставтеся до усіх, навіть самих незначних образ і скарг. Не нехтуйте нічим зі сказаного дитиною.

5. Відкрито обговорюйте сімейні та особистісні проблеми і взаємовідносини

7. Підтримуйте дитину у прагненнях для досягнення мрій. Вчіть її бачити і реально оцінювати життєві труднощі та долати їх

8. Заохочуйте і розвивайте в дитині все хороше, допоможіть їй усвідомити  свої можливості і прийняти себе.

9. У будь-якій ситуації будьте уважним слухачем  та делікатним порадником. 

Якщо дитині не вистачає уваги батьків


Привертання уваги – поведінка типу «мені потрібна твоя особлива увага». Коли батьки, однолітки, колеги чи односельці не реагують на нашу присутність: не бачать, не відповідають, не помічають, що хочеться зробити нормальній людині? Підвищити голос, розсердитись. Хочеться так чи інше дати зрозуміти: я не пусте місце!
Якщо потреба важлива, вона повинна бути задоволена. І діти навчились її задовольняти. Що робить маленьке дитя, коли йому потрібна увага? Його вже навчили, як просити їсти та пити, але як правильно просити уваги? Цього багато людей не знає навіть і в зрілому віці.
Півторарічна дитина методом спроб та помилок швидко знаходить спосіб отримання уваги. Для цього потрібно зробити щось погане. Наприклад, розбити, розлити, вдаритись. І тоді мама відірветься від телефону і приділить якусь увагу – нехай негативну, але увагу! У мозку дитини формується стійкий умовний рефлекс: хочеш уваги – веди себе погано.
Роби погано – і тебе помітять! Адже в нашому житті прийнято більше уваги приділяти поганій, а не гарній поведінці.
Досягнення визнання та належності  - дві головні потреби, які запрограмовані в нас з народження. Відчуття належності досягається, коли дитина відчуває ємоційний зв’язок із членами родини. Вона знає своє місце в сім’ї, те, як вона вписується в неї. Відчуття визнання приходить від усвідомлення власних можливостей, від розуміння, що дитина може зробити великий внесок в родину і відчувати свою силу, тобто певний рівень впливу та контролю над тим, що відбувається з нею. По суті, кожен має основну потребу в силі і владі, і якщо ми не отримуємо її позитивним способом, то вдаємося до негативних.
Коли діти впевенені у своїй належності, та відчувають визнання, потреби досягати їх за допомогою сварок відпадає. Покарання лише погіршують ситуацію. Внаслідок цього саме страх покарання, а не бажання вчинити правильно керує дітьми, і цей досвід їх не навчає нічого, окрім иого, щоб старатись краще, щоб їх не спіймали. Якщо застосовувати позитивні стратегіїї і брати все найкраще з результатів їх утілення, то ми не лише зможемо попередити непослух унаслідок нестачі відчуття належності та визнання, а й навчимо дітей альтернативної поведінки для благополуччя кожного члена родини.
Прийом «Час для розуму, тіла і душі»
Щоб застосувати прийом, необхідно звільнити десять хвилин один-два рази на день для  дитини. За ці десять хвилин не слід звертати увагу ні на що інше, а  усі свої тіло, розум і душу приділити дитині та тому, що вона робить. Фарбувати нігті з дванадцятирічною донькою або прикидатись літаком для маленького сина? Робіть усе, в межах розумного, що хоче ваша дитина протягом десяти хвилин. Цей прийом допомагає дитині підвищіти не лише почуття належності, коли батьки приділяють їй увагу, а й відчуття значимості і особистої сили, адже їй дають право обирати, чим саме батьки із нею будуть займатись. Коли щодня батьки виокремлюють час на те, щоб налагодити емоційний контакт з дитиною і пізнати її світ, спілкування з нею покращиться. Навіть підлітки охочіше підуть на розмову, якщо батьки час від часу слухатимуть разом із ними музику чи гратимуть в улюблені ігри. Усе це допоможе побудувати стосунки, які назавжди залишаться міцними. Якщо батьки дадуть дитині безумовну любов, приділені час та увага щодня, то матимуть можливість з більшою впевненістю протистояти невиправданим вимогам дитини.
Поради і підказки
  • Визначте, коли ви зможете протягом дня суцільно і безроздільно приділяти десять – п’ятнадцять хвилин на кожну дитину;
  • З молодшими дітьми можна досягти кращого результати, роблячи прийом двічі на день, адже їм потрібна постійна увага;
  • Ізолюйте те, що може відволікати: телефони, комп’ютери, телевізори;
  • Дайте цьому часу назву, наприклад, «Час мами та Сашка» або «Час разом» - головне, щоб ви були цілком зосереджені на дитині;
  • Будьте винахідливими. Прийом не обов’язково проводити дома. Це може бути часу дорозі. Можна розбутити дитину трохи раніше та влаштувати бій подушками аьо разом бігати, готуючись до змагань;
  • Перш ніж почати, переконайтесь, що справа, яку ви робитимете разом, матиме логічне завершення за десять хвилин (якщо більше немає часу);
  • Якщо дитина не може сама визначитися, що робити, посидьте разом із нею і складіть список можливих занять, який потім можна повісити на холодильник;
  • Цінуйте проведений разом час. Щоразу не забувайте сказати дитині, як вам усе сподобалось, на зразок «Ми чудово провели час! Не дочекаюсь нашої завтрашньої гри!» Так ви заповните потребу дитини в увазі та владі, а також покажете їй, що насолоджуєтесь часом, проведеним із нею;
  • Для молодших дітей установлюйте відведений час на таймері, щоб вони знали, що час завершується. Якщо вони сприймають це не надто добре, подумайте, що ви зможете їм запропонувати після цього часу.
Якщо підлітку не сподобалась така ідея
Імовірно, підлітку потрібен час, аби звикнути до цього і навчитись сприймати це не як ще одну можливість для батьків втрутитися
в його життя. Не відступайте, навіть обидва почуваєтесь ніяково, спробуйте творчо поставитись до того, що робитимете удвох. Можливо, приготуйте разом щось за новим рецептом, допоможіть відпрацювати удар лівою або дозвольте навчити вас редагувати фотографії онлайн – це допоможе розслабитись та весело провести час. Але не допитуйте дитину про те, що вас цікавить і що вона не готова вам розповісти.

Комментариев нет:

Отправить комментарий